BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 21, 2009

Gerhana Matahari abad ini


(khusuk...saudara Irwan mendenagr sesi forum..)


(dari kiri: Ust Azwan, Ust Abu Bakar dan Ust Anuar Zain...ehh salah...Ann Wan Seng...)


(lagak seorang penceramah...begitu bertenaga sekali menyampaikan hujah2...)


(Di IP Batu Lintang...menemui saud. Azlan Syah dan Zulzaimi x-SMKA Matang, dan saudari Suhana..sahabat perjuangan dalam landasan islam)


(kelihatan sahabat masjid mendengar dengan penuh perhatian)


(lawatan ustaz..menjejak generasi muda dikampus pada 21.7.2009)


Assalamualaikum wbt dan salam perpaduan buat rakan sekalian..
Pada kali ini baru saya berkesempatan untuk mencoret sedikit perkara yang berlaku sekitar 2-3 hari ini.
Maaf la untuk hari2 sebelom ini xberpeluang untuk menge"pos"kan sebarang artikel ataupun sbgnya.

MUlanya saya nak kabarkan esok (22/7/2009) sekitar jam 8pagi akan berlakunya gerhana matahari yang dapat disaksikan oleh penduduk disekitar asia. Kejadian ini jarang berlaku dan mungkin kita hanya berpeluang sekali ini sahaja untuk meyaksikannya. Maka dengan ini kita juga digalakkan untuk menunaikan solat Gerhana. sebagai peringtan buat semua....

2 hari lepas saya pergi memenuhi undangan warga Institut Maktab Perguruan Batu Lintang Sempena sambutan Isra` Mikraj disana. Namun dalam kesempatan itu kami telah mendengar tazkirah daripada bekas pensyarah kampus kami. harap maaf, kurang pasti pulak namanya.

21 Julai pulak pada sebelah mlm kampus kami juga turut mengadakan forum Isra` Makraj di masjid. saya sertakan beberapa keping gambar untuk tatapan semua. Banyak manfaat kalu kite gie dgr ceramah nie..apatah lagi yang mendidik rohani dan hati kita. Teringat akan seorang sahabat saya mengatakan, kalu tubuh badan kita memerlukan makanan,..hati kita juga seperti itu. Maka makanan rohani adalah pengisian hati yang bermanfaat ini. baik lah.


Sekilas pengerusi majlis dikendalikan oleh ustza Azwan, panel pertama Ust Abu Bakar, dan panel kedua oleh Ust Anuar Seng (seorang penceramah yang aktif, serta bersama dalam Persatuan Cina Muslim..kalu tak silap). Sejenak mengenali beliau, saya dapati ust ini seorang yang peramah. mungkin yang lain ingin menghubungi beliau. rakan2 sekalian boleh berhubung melalui emelnya. ok. emel: annws2001@yahoo.com

syukran

1 comments:

SyukraNs said...

nama Penceramah tu bukan anuar seng. Ann Wan Seng, bekas pensyarah antropologi UM. Boleh edit kot