BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 4, 2009

JOm Cemerlang SPM-SMK SEBUYAU


(perjalanan menuju ke Sebuyau..dari Kuching perlu menggunakan 2 buah Feri..ini pengkalan feri di Sg. Bulu..30minit menuju ke Sebuyau..adventures ehhh)


(pengenalan Program Jom Cemerlang SPM-PERKEPIS.Persatuan Kebajikan Pelajar Islam Sarawak)


(Aktiviti pelajar Non-Muslim: Ekspressi Kendiri dan menjalin ukhwah bersaudara)


(Modul Pembangunan INsan: Sebidang Tanah..)


(rehlah minda dan fizikal...Senam Mee KeeTaw, Roti Canai n Teh Tarik.)


(Surau SMK Sebuyau..)


(keindahan Bukit Ruai, menggamit semula memori disini...)


(semasa majlis penutupan, pelajar Ting.5 SMK Sebuyau 2009)
KEmbali semula ke Bumi Sebuyo....

Assalamualaikum w.b.t buat semua...
Maaf kerna agak lewat untuk kmk mencoret kisah di Seboyo 2-3 ari lepas. okla.. kmk direct to the point.. Seperti biasanya ketika dalam persediaan menjelang PMR mahupun SPM , PERKEPIS pasti menjadi wadah kursus motivasi baik di sekitar kuching mahupun kawasan-kawasan yang mampu dicapai oleh kami.

Dipendekkan cerita. untuk masa yang tedekat ini, kmk just dapat meluangkan masa bersama PERKEPiS menjalankan sebar dakwah melalui methodologinya yang tersendiri mendekati pelajar-pelajar Sarawak, mahupun masyarakat sekitarnya.

EMm..mun dikira, bruk 3 skul jak apat kmk ekot kali tok,, iaitu MRSM Kuching, Kolej DPAHA Kuching, dan SMK Sebuyau... Yang lainnya, kmk terpaksa mengundur diri dek kerana ada urusan peribadi yang diuruskan.

Disini, kmk just dpt cita psal program yang bruk dijayakan rah Seboyo... Sekilas gambar-gambar akan kmk uplod lepas tok..gik carik kabel camera.. Rindukan Bukit Ruai.serta jengah dingin suasana di SeBoyo... sekitar kwsan SMK Sebuyau kini dalam proses mengindahkan kwsan sekitarnya..apabila taman2 mula ditambah bykkan, jalan raya (simen) dipasang sekitar menuju ke flat guru-guru disana.. Ini pastinya menambahkan keselesaan warga Seboyo.. hahh..sik dilupakkan..wireless pun ada di Seboyo..Grannnn jak..
ehehe

Sepintas buat adik-adikku disana., sungguh cepat masa berlalu, hingga akhirnya program kita tamat jua akhirnya. Apa yang diharapkan agar adik-adik disana tabah serta tekun untuk mendepani SPM yg bakal menjelang. Moga kejayaan milik anda semua.

Sisipan sekaligus buat semua adik-adik di MRSM Kuching, Kolej DPAHA, dan SMK Sebuyau... rindukan kalian semua..MOga hadirnya PMR dan SPM ini meransang adik-adik untuk terus berusaha mencapai kejayaan yang cemerlang. Malah bukan itu sahaja, besar harapan kami (PERKEPIS) agar pembangunan insan jua tetap berpasak kukuh dalam diri setiap individu.sunnguh Islam itu jalan yang suci dan indah, moga jalan dakwah ini senantiasa mampu ku pikul, jua lahirnya pula tunas mekar adik-adik..Amin.
(gambar-gambar sedang di upload)

0 comments: