BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 28, 2009

UMNO kambing kew???? kopiuss aku..

Pas cuba jadikan UMNO ‘kambing hitam’

GENTING HIGHLANDS 28 Okt. – Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini membidas Pas kerana cuba menjadikan UMNO dan idea kerajaan perpaduan sebagai ‘kambing hitam’ dalam konflik dalaman membabitkan pimpinan tertinggi mereka.

Timbalan Presiden UMNO itu berkata, berdasarkan perkembangan semasa sebenarnya berlaku pertembungan kepentingan antara Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Sebab itu sekarang mereka nak bersilat dalam gelanggang, tepis sana tepis sini supaya mereka dapat atasi masalah mereka.

“Dia cari ‘kambing hitam’, ‘kambing hitam’ ini UMNOlah, sedangkan kita berniat baik dan ikhlas,’’ katanya.

Beliau mengulas kemelut dalam Pas yang tercetus apabila Nik Abdul Aziz mencadangkan Muktamar Agung Khas (EGM) bagi menyingkirkan pemimpin parti itu yang dikategorikan prokerajaan perpaduan.

Mereka ialah Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa; Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali.

Mengulas mengenai kerajaan perpaduan, Muhyiddin berkata, alasan yang digunakan Abdul Hadi semalam bahawa perkara itu hanya relevan sewaktu Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri adalah suatu dalih.

Tegasnya, Perdana Menteri sekarang, Datuk Seri Najib Tun Razak dan beliau sendiri telah membuat kenyataan bahawa UMNO sentiasa terbuka terhadap idea itu.

“Datuk Seri Najib dan saya telah buat kenyataan terbuka, bahasa pun dalam bahasa Melayu yang agak asli, mudah difahami dan bukannya bercakap Arab.

“Tetapi kalau mereka kata tak mahu, tidak mengapalah, setidak-tidaknya kita menunjukkan hasrat yang baik dan jelas,” katanya.

Sehubungan itu, Muhyiddin menyerahkan kepada masyarakat Islam untuk menilai tindakan Pas yang menolak perpaduan ummah itu.

“Bagi saya perpaduan adalah baik, sesuai dan boleh kita teruskan tapi kalau pihak Pas kata tak payah, okey, kita tiada masalah.

“Kita hendak beritahu kepada masyarakat Islam bahawa UMNO adalah parti yang mendokong prinsip perpaduan ummah,” katanya.

0 comments: