BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 6, 2010

LIputan semasa.

Assalamualaikum dan salam sejahtera wat semua.
Kali ini saye cume nak kongsi cerita2 yang saya dpt semasa tgh surf and sekitar sya...
Saya akan kupas serba sedikit 4 ketegori yang berbeza yang meliputi Isu agama, politik semasa, dunia hiburan, dan sekitar.

1. Politik
semasa membelek-belek akhbar bbrpa hari ini..antara isu yg hangt diperkatakan adalah kes liwat Dato Anwar Ibrahim..sekali imbas kronologi kisah ini sebenarnya mendatangkan impak terhadap sesiapa sahaja yang mengikuti secara terperinci. Disini pasti nampak silap dan salah antara pihak tertentu. Secara peribadi saya lebih suka untuk membuat penilaian sendirian tanpa berkongsi dngn idea sesiapa.Justeru, isu politik ini, saya garapkan kepada pembaca untuk membuat tafsiran sendiri berkaitan isu yang berkenaan.

2.Isu Agama
Hal agama saya bangkitkan apabila masing-masing sibuk untuk mengetahui perkembangan lanjut kisah Liwat ahli politik kita. Dalam kekalutan prioriti isu yang di teliti, mungkin kebanyakkan kita hampir langsung tidak mengetahui bahawa dalam masa yang sama saudara kita di luar negara sedang bermati-matian menegakkan agama. Isu apa?? isu seorang penjawat awam wanita yang tidak dibenarkan untuk menggunakan jilbab. isu ini timbul kembali apabila ketidakpuasan hati individu tertentu untuk menjatuhkan martabat wanita berjilbab malahan menjatuhkan hukum hakam yang di perintah oleh Allah. Isu ini dibawa lanjut kemuka pengadilan manusia....sila dapatkan maklumat lebih lanjut.

3. Hiburan
Terbentang di muka layar skrin intenet artis Malaysia bergambar dlam keadaan yang mengaibkan. Ini terjadi kerana foto peribadi beliau bersama suami telah tersebar angkara pihak yang tak bertanggungjawab. Banyak spesifikasi yang dibuat oleh pihak media dan individu tertentu. Mengapa hal ini dilanjutkan dlam blog saya??? Peringatan sebenarnya buat teman2 sekalian..hidup kita ini penuh denagn panca roba. Jika kita lalai tidak menjaga kehormatan diri, pasti akhirnya akan terpalit kepada diri kita sendiri. Mungkin catitan kisah ini adalah kisah sabotaj kepada beliau, namu kita ini yang harus beringat untuk terus memperjuangkan agama Allah, menjadikan Rasulullah sbg contoh ikutan, serta pengamalan ibadah kita yang perlu dimanatapkan dan iaman kita perlu dikukuhkan.

4. Isu sekitar...
tak dpt dikupas lebih lanjut..cuma sekadar isu2 yang berbangkit disini.
1. Pengamalan syrirk (percayakan bomoh melebihi Allah) oleh masyarakat di zaman serba canggih ini.
2. Isu sosial yang tiada sudah oleh golongn remaja, malahan golongan dewasa sehingga benar2 mereka jauh dari jalan Allah.. NAuzubillah
3. Amal dan ibadah masyarakat islam kita... amat kecundang sekali dengan godaan iblis..
4.byk lagi..lagi..lagi,,,,,,,


Emm buat renungan dan memperbaiki diri kita sendiri.. Jazakallahu khairan khath`ira.


liputan dan catitan oleh :
Professor Md. Ameer.